Novice

BLACK FRIDAY 2020 !

Dodal 23 novembra 2020

40% popusta na vsa autoDNA poročila o zgodovina vozila !

 

Koda za uveljavitev popusta je BLACK40

 

Promocija velja od 27.11.2019 do 30.11.2020.

 

Kako uporabljati kodo?

1. Vnesite VIN številko vozila na naši spletni strani www.autodna.si

2. Na spletni strani z razpoložljivimi informacijami izberite poročila, ki vas zanimajo. Ne pozabite, da je popust -40% namenjen vsem poročilom o zgodovini vozil v vaši košarici.

3. Vnesite e-mail naslov in geslo ter sprejmite pogoje za popust.

4. Med načinom plačila s klikom izberite »Ali imate kodo za popust ?« in izpolnite polje z diskontno kodo. Plačilo za poročila o zgodovini vozil se bo zmanjšalo za 40%.

Novice

Svetovni hitrostni rekorder SSC Tuatara !

Dodal 20 novembra 2020

SSC Tuatara je kot prvi prevozil mejo 500 km/h.

Hitrostni rekordi se sicer merijo na dva načina. Ali v eno smer ali kot seštevek obeh prevoženih smeri. Dosedanji rekorder je bil Koeninsegg Agera RS, butična znamka iz Švedske. SSC Tuatara je rekord postavil na istem mestu kot slednji, in sicer v ameriški državi Nevada (Las Vegas). Prva vožnja 533 in druga smer 485 kilometrov na uro! Prisotna je bila tudi Guinessova knjiga rekordov.

Tuatara je pošast. Dizajniral jo je nekdanji oblikovalec iz hiše Pininfarina, ki je v avtomobilizmu znano ime. Tehta le 1250 kg, medtem ko proizvede 1750 konjičev; z gorivom E85. Motor je V8 »small block« aluminijaste konstrukcije in se vrti do 8800 vrtljajev na minuto, kar je za turbo motor izjemno. Cena za kos je 1.8 milijona dolarjev, seveda je vseh sto že razprodanih. Kakšna bo lega avtomobila, bomo izvedeli po prvih vožnjah (predvidevamo, da vrhunska).

Dejstva o SSC Tuatari:

  • Oče podjetja je Jerod Shelby, kratica SSC pomeni Shelby Super Cars. Zanimivo je, da
    ta mož ni v sorodu s še bolj znanim Carolom Shelbijem, s konstruktorjem na primer Cobre
  • Pri prehodu hitrosti 500 km/h je bil »downforce« kar 349 kg (aerodinamični pritisk avtomobila na podlago)
  • Zaradi visoke cene, toda vseeno velikega zanimanja sledi cenejši in manjši model
  • Skoraj vse glavne komponente avtomobila (motor, menjalnik, šasija…) so delo SSC ekipe

Legitimnost rekorda

Seveda je glede dosežene hitrosti nastal pomp. Takšne vrste rekordi imajo vedno težave z legitimnostjo in legalnostjo, če želite. Vprašanje, ki se postavlja je, do katere meje je avtomobil »street legal«? Torej v skladu s cestnimi pravili. Zato je pri pregledu posnetka prišlo do spoznanja, da številke niso povsem točne. Da ne bi bilo sence dvoma, se je Shelby odločil, da vožnjo ponovijo! Seveda so trenutno premočni in bo rekord pod budnim očesom GPS naprav ostal. Za svet avtomobilizma je pomembno, da obstajajo takšna nišna podjetja, ki se ukvarjajo s takšnimi rekordi, saj tovrstni branži prinašajo dodano vrednost.

 

Avtomobili

VW Golf 8 GTI Clubsport

Dodal 9 novembra 2020

Pri VW – ju se modelna paleta hitro širi. Pred kratkim je na trg prišel Golf osme generacije, kakor tudi različica GTI…

Toda za tekmo s Hondo Civic in Renaultovim Meganom so potrebovali več konjskih moči. In tukaj je Golf 8 Clubsport. Za razliko od GTI ja (240 KM) jih ima kar okoli 300. Resne številke. Poganja ga znan motor turbo zasnove in dveh litrov prostornine. Zato prehiti »navadnega« Gti – ja tudi po pospeških.

Do stotice zmore v le 5.6 sekunde. To mu omogoča tudi sedaj že slavni menjalnik DSG (dvosklopčni). Končna hitrost je limitirana na 250 km/h. Da lažje prenaša vso to moč na cestišče skrbi zapora diferenciala (LSD ali špera).

Volan je pametne zasnove, saj prilagaja hitrost delovanje glede na kot kolesa. Tudi po trdoti nastavljivi blažilniki so standardni (kot pri navadnem GTI). So pa zato trše in nižje vzmeti, kar še izboljša lego in občutek na primer v S-zavojih. Opcijsko so na voljo 19 palčna kolesa (235/35/19) s super lepljivimi Goodyear Eagle F1 SuperSport. Slednje pripomorejo k odličnemu času na sloviti stezi Nordschleife, ki znaša 7min 54 sec. Kar je za 13 sekund boljše kot je čas navadnega GTI, toda je mnogo za Meganom RS.

Toda gole številke in hitrost nam vedno ne pove vsega o avtomobilih. Štejejo občutki pri hitri vožnji in kompromis na vseh voznih podlagah. In tukaj Golf slovi. Saj je izjemno vsakodnevno vozilo. Sladkorček: redkost v avtomobilskem svetu je vozni model imenovan Nurburgring, kjer avtomobil prilagodi trdoto blaženja po meri te slovite proge oziroma dirkališča!

Drugačen od navadnega GTI ja je Clubsport tudi po videzu. Zadaj se bohoti difuzor. V notranjosti je vse na svojem mestu, kar je tako značilno za vse Golfe. Sedeži nudijo dovolj stranske opore, tudi ko boste zavili na dirkališče. Apple CarPlay in Android Auto sta standardna. V svetu športnih hatchbackov je zapihal nov veter.

Avtomobili

Maserati MC20

Dodal 22 oktobra 2020

Dejstvo je v tem, da želi in je, Maserati v svetu avtomobilizma nekaj posebnega. Toda konkurenca (Mclaren in Ferrari…) je močna.

MC20 ima zasnovo sredinsko nameščenega motorja, ki jo je Maserati tržil že z modelom super-avta MC12. Tokrat je sodeloval s hišnima rivalima Ferrarijem in Alfo, ki takšno zasnovo avtomobila poznata do obisti. Cenovno in po številkah je Maseratiju najbližje Mclaren 600 LT, vendar za razliko od »Angleža« MC20 premore več italijanske strasti…

Da je Maserati pošast, so poskrbeli pri že omenjenih hišnih (Fiat) konkurentih, seveda z doniranim osnovnim motorjem. Veliko zaslug pri podvozju in aerodinamiki ima tudi športni izdelovalec Dallara, kjer so MC20 »pilili« v vetrovniku. Avtomobil ni majhen, teža znaša okoli 1470 kg, kar je glede na to, da so uporabili mnogo karbona, za športen avto relativno veliko. Na primer že omenjen angleški konkurent Mclaren je mnogo lažji. Podvozje tipa dvojna trikotna vodila »na vseh koncih« kot se za eksotičnega Italijana spodobi. Blažilniki so aktivni, se pravi, da lahko spreminjamo režim amortizacije (v svetu avtomobilizma je to stalnica).

Motor:

  • že znan derivat Alfe 3.0 litrski V6 turbo. Najmočnejši motor te vrste na svetu, saj razvije potentnih 630 KM. Zavrti se do norih 8000 vrtljajev na minuto.

Za zapleten vbrizg goriva so zaslužni kar pri Maseratijevem oddelku. Pospeški: do stotice v 2,8 sekunde in 8,8 do dvesto km/h. V okvirih konkurence, toda za Maserati izvrstno!

Menjalnik je osem-stopenjski dvosklopčni. Za prenos moči na cesto skrbi aktivni diferencial. Seveda to ne bi bil italijanski avtomobil, če ne bi imel Brembo zavor. So izjemno velikih mer (390/350 mm) in izdelanih iz keramičnih materialov. Pri tako potentnih avtomobilih so zavore prav tako pomembne kot moč avtomobila. Še posebej na stezi. Notranjost spominja na Alfo 4C, se pravi v službi dirkalne ergonomije.

Maserati pripravlja napad na teritorij, ki mu ni najbolj znan, saj vemo, da so do sedaj izdelovali predvsem GT »cruzerje«, toda orožje, ki ga pripravljajo obeta!

Avtomobili

Mercedes S klasa W223 !

Dodal 9 oktobra 2020

Novica ni popolnova nova, vendar je vseeno relevantna in sveža, saj gre pri tem avtomobilu za enega najpomembnejših in uglednih predstavnikov super luksuznih limuzin. Tudi zgodovinsko gledano je tako, saj je Mercedes S-klasa najbolje prodajan avtomobil v svojem razredu.

Novi model z oznako W223 je tako tehnološko napreden, da so uradni zapiski (katalogi) za
novinarje izjemno dolgi. Tehnologija S-a roma kasneje v ostale Mercedesove modele in tudi v
avtomobile drugih znamk. Če podamo pogumno trditev: S je prihodnost na kolesih!

Vizualno je podoben manjšemu hišnemu modelu CLA , saj ima kupejevski zadek. Zrasel je v
vse smeri in je na voljo tudi v podaljšani verziji L. V funkciji oblike je tudi aerodinamika, saj koeficient upora znaša le 0.22. Da bi kljub velikosti limuzine obdržali še zmerno težo, so uporabili mnogo aluminija, kar je dandanes v svetu avtomobilov že stalnica. Sedaj je skoraj celotna karoserija iz tega materiala, ki ima dobro strukturno togost.

Tehnološki sladkorčki oziroma novitete so:

  • Nov štirikolesni volan: deluje podobno kot pri konkurentih, toda pri parkiranju se kolesa
    obrnejo v še večji kot, kar avtomobilu daje večjo okretnost
  • Prenovljeno podvozje: spredaj in zadaj je uporabljeno večtočkovno vpetje (tako imenovani
    5-link).
  • Aktivno podvozje (E – body control): avtomobil skenira cestišče in posledično z zračnimi
    vzmetmi prilagaja višino avta!

Vstopni motorji so podobni kot v drugih modelih, vendar prirejeni za S model. Trilitrska
bencinska motorja in tudi 2.9 litrska dizla. Valji so postavljeni ravno (kot pri največjem
konkurentu BMW). Kasneje bodo na voljo tudi 8-valjniki in hibrid.

Največja razlika glede na stari model je v notranjosti. Tu so se malce zgledovali po Tesli (saj
je za Mercedes pomembno tudi ameriško tržišče). Minimalizem se pozna pri zmanjšanem
številu gumbov in posledično večjem 12.8 palčnem zaslonu na dotik.
Mercedes ponovno »dviguje letvico« super luksuznih limuzin na višji nivo.

 

Mercedes Benz S class