Kaj je novega pri autoDNA?

autoDNA Black Friday 2021

Dodal 22 novembra 2021

Želiš izkoristiti autoDNA Black Friday promocijo in prejeti kodo za popust pri nakupu poročila o zgodovini vozila ?

Spremljaj naš blog in socialna omrežja. Tukaj boš našel vse najnovejše informacije.

Kako uporabiti kodo?

  1. Na naši autoDNA spletni strani vpiši VIN številko v pojavno okence.
  2. Na spletni strani z razpoložljivimi informacijami izberi poročila, ki te zanimajo. Ne pozabi, popust velja za vsa poročila o zgodovini vozila v košarici.
  3. Vpiši svoj e-poštni naslov in geslo ter sprejmi pravila in pogoje kode za popust.
  4. Med izbiro načina plačila klikni na “Ali imate kodo za popust?” in izpolni polje s kodo za popust. Znesek za poročila o zgodovini vozila v košarici se bo ustrezno zmanjšal.
  5. Za zaključek nakupa samo še klikni na “Kupi zdaj”. Vnesite kodo. Nato sprejmite predpise o kodah za popust in kliknite gumb “Pošlji”. Vsa poročila boš prejel na vnešen e-poštni naslov, prav tako bodo na voljo 60 dni v tvojem uporabniškem računu.

Zahvaljujemo se ti za nakup!

 

Najbolj brano

Avto “ožeti” kot limono in ga nato prodati !?

Dodal 26 februarja 2021

“Avto – limona” ( iz ang. Lemon ) v ZDA velja za tisti avto, ki pomeni težave; nesreče, poplave, prenosi lastništva ip. Na splošno, to so situacije, ki lahko vozilu znatno znižajo njegovo vrednost. Od kod izhaja izraz? In kako to, da deluje tako dobro na ameriškem trgu rabljenih vozil, pri nas pa skoraj ni poznan?

“Limona” je avto s preteklostjo. Ta preteklost pa bo pogosto precej neprijetna; kajti prodajalec se bo na vse pretege potrudil, da zanjo ne izveste. Če ste v življenju kupili vsaj en rabljen avto, potem se zagotovo spomnite, kako previdni ste morali biti. V Sloveniji te vrste vozil običajno ne imenujemo “limone”, kar je pravzaprav velika škoda, saj izraz izredno dobro pojasnjuje nepravilnosti in reakcije, ki jih opažamo na našem trgu.

 

Slive ( breskve ) in limone

Avtomobile z vprašljivo zgodovino imenujejo “limone” že od znamenite oglaševalske kampanje Volkswagen iz leta 1950, ko je VW Beetle-a povzdignila med izjemno priljubljenega na ameriškem trgu. Na prvi pogled avto ni imel možnosti za uspeh; bil je ravno nasprotno od tega, kar je ponujal trg. Petdeseta so bila čas prostorninsko ogromnih motorjev V8 in velikega udobja. To je bila zlata doba za ZDA, ko so vodilna svetovna mesta zasedli praktično v vseh panogah, tudi v avtomobilski industriji.

Evforija ni bila dolgotrajna in prvi večji udarec je bil zadan leta 1957, ko je takrat Sovjetska zveza v Zemljino orbito izstrelila prvi satelit Sputnik, ki je spremenil razmerje moči pri raziskovanju vesolja. Sledila je izguba položaja tudi na drugih gospodarskih področjih, zato je zaščita lokalnega avtomobilskega trga postala izredno pomembna.

Volkswagen ni imel velikega oglaševalskega proračuna, kar se v takih primerih običajno izravna s kreativnimi oglaševalskimi kampanjami. In ta pa je bil eden izmed teh primerov. Zahvaljujoč odlični oglaševalski kampanji je hrošč hitro postal priljubljen po vsej ZDA.

Izraz ‘Limona’ je bil uporabljen v enem od oglasov za VW Beetle-a. Večino prostora na sliki je zajela fotografija tega kultnega modela in preprost podpis ‘Lemon’, ki je bil razložen zelo prepričljivo. V besedilu je pisalo, da vozilo ni bilo poslano v ZDA (takrat Volkswagen še ni imel lastne tovarne v ZDA ali Mehiki), ker je na njem bila zaznana napaka in dokler le-ta ni odpravljena, avto ni zapustil proizvodne linije. Geslo se je glasilo: »Mi odstranjujemo limone, vi dobite slive. Našli bomo vsako najmanjšo napako, da boste lahko dobili najboljši možni izdelek.”

Oglas Volkswagna iz 50-ih, v katerem je bilo vozilo prvič v pop kulturi imenovano “limona”. Vir: Adweek

 

Pomembno si je zapomniti kontekst, v katerem se je pojavil ta oglas, saj ameriški avtomobilski trg ni ponujal uvoženih avtomobilov. Skoraj vse, kar je bilo mogoče kupiti, je bil ameriški izdelek. Japonski avtomobili so na trg prišli šele v sedemdesetih letih. Ni bilo konkurence, ki bi proizvajalce prisilila, da bi v proizvodnjo vložili nekaj dodatnega truda, zato so nekateri avtomobili imeli napake. Sčasoma je izraz ‘limona’ sprejel tudi trg rabljenih avtomobilov. V okviru tega posebnega oglasa so bile ‘limone’ vozila s skritimi napakami, čeprav so na pogled bila izredno privlačna. Izraz ‘Slive’ pa so uprizarjala kakovostna vozila, ki so bila vredna svoje cene.

 

Avtomobilski trg: idealen za ‘limone’ in veliko slabši za ‘slive’

Zakaj primerjati vozilo z limono? Limona izgleda in diši odlično, vendar jo morate poskusiti, da vidite, da je v notranjosti kisla. Enako velja za ‘avto limona’. Prodajalci ‘limone’ bodo iz njega iztisnili največ, nato pa ga prodali naprej.

Fenomen limone je preučeval ameriški ekonomist George Arthur Akerlof, ki je leta 2001 dobil Nobelovo nagrado za ekonomijo. V svojem prispevku The Market for Lemons: Negotovost kakovosti in tržni mehanizem iz leta 1970 je Akerlof poudaril tržne učinke kupcev, ki niso mogli razlikovati med slabimi in kakovostnimi avtomobili.

Avtor je opisal interakcijo med prodajalci in kupci, pri kateri kupčeva nevednost naleti na polno zavest prodajalca. Akerlof je to imenoval informacijska asimetrija. Kupec se zaveda, da je mogoče kupiti ‘limono’; navzven lep, a na žalost neuporaben avto, hkrati pa ni prepričan, da bo sam znal prepoznati razliko med dobrim in slabim avtomobilom.

Posledično kupci ne bodo pripravljeni kupiti avtomobila po ceni, ki ustreza njegovemu dejanskemu stanju. To pa pomeni dodaten pritisk na prodajalce avtomobilov in zniževanje cen na trgu kot celoti. Na koncu pridemo do precej žalostnega scenarija – za poštene prodajalce avtomobilov z visokokakovostnimi in cenovnougodnimi avtomobili se ustvarijo skoraj nemogoče tržne razmere.

Kam vse to vodi? Na trgu rabljenih avtomobilov prevladujejo ‘limone’. Če imate ‘slivo’ (ali breskev, kot se je Akerlof odločil poklicati dobre avtomobile), je ne boste želeli prodati tako hitro in enostavno. Obdržali ga boste in še naprej uporabljali.

Svojci, prijatelji in znanci bodo vaš najboljši prodajni kanal, ki bodo pripravljeni plačati želeno ceno za avto. Po mnenju Akerlofa v takšnih razmerah trg ne deluje učinkovito.

Število transakcij, ki koristijo tako kupcu kot prodajalcu, je zanemarljivo. Na trgu prevladujejo ‘limone’, naraščajoče tveganje nakupa pa negativno vpliva na skupno ceno vozil, ne glede na to ali gre za ‘slive’ ali ‘limone’. Sliši se znano, kajne? Čeprav je Akerlof ta pojav opazil že pred 51 leti, trg rabljenih avtomobilov v večini delov sveta deluje natanko tako.

 

Kako se izognem nakupu ‘limone’?

 

Avtor: Ryan McGuire from Pixabay

 

Slovenija ni nobena izjema in ‘limone’ so tu zelo pogosta težava. Kaj to pomeni v praksi? V najslabšem možnem primeru prvotni kupec slabo vozilo proda naprej oz. ga ne more prodati, ker ga nihče drug ne želi. Naveden oglas / ponudba za vozilo izkazuje lastnosti avtomobila; potencialni naslednji kupec le-te preveri, ugotovi, da gre za prevaro in avto ostane neprodan.

Kako nevtralizirati informacijsko asimetrijo med kupcem in prodajalcem? Akerlof je predlagal nekaj rešitev, na primer, garancijo. Če je prodajalec pripravljen ponuditi kakršno koli garancijo, je to dober znak, da vozilo ni ‘limona’. Od leta 1971, ko je izšel slavni Akerlofov prispevek, se je pojavila nova rešitev, ki že pomaga, da je trg rabljenih vozil bolj zanesljiv. To, kar bi v 70. letih veljalo za znanstveno fantastiko, se zdaj pogosto uporablja.

Ta rešitev je dostop do nacionalnih zbirk podatkov, ki hranijo podatke o prevoženih kilometrih, nesrečah, napakah, odpoklicih v tovarne itd. Naštete informacije znatno povečajo preglednost zgodovine vozil in kupcu omogočijo, da lažje ugotovi ustrezno ceno in kakovost avtomobila.

Čeprav sta v Sloveniji na voljo brezplačna podatkovna vira, kot na primer E-Uprava in Avtolog, številne podrobnejše informacije o zgodovini vozil zbirajo določena specializirana podjetja, vključno z autoDNA.

Kaj si slovenski vozniki mislite o nakupu rabljenega avtomobila? Ali ste pripravljeni plačati več za avto, katerega zgodovina je dobro preverjena?

Kaj je novega pri autoDNA?

BLACK FRIDAY 2020 !

Dodal 23 novembra 2020

40% popusta na vsa autoDNA poročila o zgodovina vozila !

 

Koda za uveljavitev popusta je BLACK40

 

Promocija velja od 27.11.2019 do 30.11.2020.

 

Kako uporabljati kodo?

1. Vnesite VIN številko vozila na naši spletni strani www.autodna.si

2. Na spletni strani z razpoložljivimi informacijami izberite poročila, ki vas zanimajo. Ne pozabite, da je popust -40% namenjen vsem poročilom o zgodovini vozil v vaši košarici.

3. Vnesite e-mail naslov in geslo ter sprejmite pogoje za popust.

4. Med načinom plačila s klikom izberite »Ali imate kodo za popust ?« in izpolnite polje z diskontno kodo. Plačilo za poročila o zgodovini vozil se bo zmanjšalo za 40%.

autoDNA poroča

Svetovni hitrostni rekorder SSC Tuatara !

Dodal 20 novembra 2020

SSC Tuatara je kot prvi prevozil mejo 500 km/h.

Hitrostni rekordi se sicer merijo na dva načina. Ali v eno smer ali kot seštevek obeh prevoženih smeri. Dosedanji rekorder je bil Koeninsegg Agera RS, butična znamka iz Švedske. SSC Tuatara je rekord postavil na istem mestu kot slednji, in sicer v ameriški državi Nevada (Las Vegas). Prva vožnja 533 in druga smer 485 kilometrov na uro! Prisotna je bila tudi Guinessova knjiga rekordov.

Tuatara je pošast. Dizajniral jo je nekdanji oblikovalec iz hiše Pininfarina, ki je v avtomobilizmu znano ime. Tehta le 1250 kg, medtem ko proizvede 1750 konjičev; z gorivom E85. Motor je V8 »small block« aluminijaste konstrukcije in se vrti do 8800 vrtljajev na minuto, kar je za turbo motor izjemno. Cena za kos je 1.8 milijona dolarjev, seveda je vseh sto že razprodanih. Kakšna bo lega avtomobila, bomo izvedeli po prvih vožnjah (predvidevamo, da vrhunska).

Dejstva o SSC Tuatari:

  • Oče podjetja je Jerod Shelby, kratica SSC pomeni Shelby Super Cars. Zanimivo je, da
    ta mož ni v sorodu s še bolj znanim Carolom Shelbijem, s konstruktorjem na primer Cobre
  • Pri prehodu hitrosti 500 km/h je bil »downforce« kar 349 kg (aerodinamični pritisk avtomobila na podlago)
  • Zaradi visoke cene, toda vseeno velikega zanimanja sledi cenejši in manjši model
  • Skoraj vse glavne komponente avtomobila (motor, menjalnik, šasija…) so delo SSC ekipe

Legitimnost rekorda

Seveda je glede dosežene hitrosti nastal pomp. Takšne vrste rekordi imajo vedno težave z legitimnostjo in legalnostjo, če želite. Vprašanje, ki se postavlja je, do katere meje je avtomobil »street legal«? Torej v skladu s cestnimi pravili. Zato je pri pregledu posnetka prišlo do spoznanja, da številke niso povsem točne. Da ne bi bilo sence dvoma, se je Shelby odločil, da vožnjo ponovijo! Seveda so trenutno premočni in bo rekord pod budnim očesom GPS naprav ostal. Za svet avtomobilizma je pomembno, da obstajajo takšna nišna podjetja, ki se ukvarjajo s takšnimi rekordi, saj tovrstni branži prinašajo dodano vrednost.

 

autoDNA poroča

VW Golf 8 GTI Clubsport

Dodal 9 novembra 2020

Pri VW – ju se modelna paleta hitro širi. Pred kratkim je na trg prišel Golf osme generacije, kakor tudi različica GTI…

Toda za tekmo s Hondo Civic in Renaultovim Meganom so potrebovali več konjskih moči. In tukaj je Golf 8 Clubsport. Za razliko od GTI ja (240 KM) jih ima kar okoli 300. Resne številke. Poganja ga znan motor turbo zasnove in dveh litrov prostornine. Zato prehiti »navadnega« Gti – ja tudi po pospeških.

Do stotice zmore v le 5.6 sekunde. To mu omogoča tudi sedaj že slavni menjalnik DSG (dvosklopčni). Končna hitrost je limitirana na 250 km/h. Da lažje prenaša vso to moč na cestišče skrbi zapora diferenciala (LSD ali špera).

Volan je pametne zasnove, saj prilagaja hitrost delovanje glede na kot kolesa. Tudi po trdoti nastavljivi blažilniki so standardni (kot pri navadnem GTI). So pa zato trše in nižje vzmeti, kar še izboljša lego in občutek na primer v S-zavojih. Opcijsko so na voljo 19 palčna kolesa (235/35/19) s super lepljivimi Goodyear Eagle F1 SuperSport. Slednje pripomorejo k odličnemu času na sloviti stezi Nordschleife, ki znaša 7min 54 sec. Kar je za 13 sekund boljše kot je čas navadnega GTI, toda je mnogo za Meganom RS.

Toda gole številke in hitrost nam vedno ne pove vsega o avtomobilih. Štejejo občutki pri hitri vožnji in kompromis na vseh voznih podlagah. In tukaj Golf slovi. Saj je izjemno vsakodnevno vozilo. Sladkorček: redkost v avtomobilskem svetu je vozni model imenovan Nurburgring, kjer avtomobil prilagodi trdoto blaženja po meri te slovite proge oziroma dirkališča!

Drugačen od navadnega GTI ja je Clubsport tudi po videzu. Zadaj se bohoti difuzor. V notranjosti je vse na svojem mestu, kar je tako značilno za vse Golfe. Sedeži nudijo dovolj stranske opore, tudi ko boste zavili na dirkališče. Apple CarPlay in Android Auto sta standardna. V svetu športnih hatchbackov je zapihal nov veter.