Najbolj brano

Uporabnost pnevmatik

18 septembra 2020

Vožnja z zimskimi pnevmatikami poleti

Vsekakor zimska guma ni primerna za vožnjo pri temperaturah preko 30 stopinj celzija. Toda še vedno se mnogokrat ljudje v poletnih mesecih vozijo ravno s takšnimi pnevmatikami.

Sicer, če želite stare zimske gume »zvoziti« do točke, ko niso več primerne za vožnjo, to
počnite na tak način, da bo vožnja varna (vozite počasneje). Vožnja z zimskimi gumami poleti
je lahko tudi nevarna predvsem zaradi daljše zavorne razdalje (npr. po dežju).

Dejstvo je, da avtomobil z zimskimi gumami poleti porabi več goriva, zaradi kotalnega upora.
Ker so takšne pnevmatike iz mehkejših zmesi, se tudi hitreje obrabljajo. Zimska guma se
poleti tudi hitreje pregreje, kar je moč zaznati v vožnji pri višjih hitrostih, na primer na
avtocesti. Če še tukaj prištejemo daljšo zavorno razdaljo, je takšna vožnja lahko tudi tveganje.

Če povzročimo prometno nesrečo z neprimernimi pnevmatikami (tudi s slabimi letnimi), ni
nujno, da nam zavarovalnica v celoti pokrije škodo – tako je marsikje v tujini. Nemški
avtomobilski klub ADAC poroča: zavorna razdalja z zimskimi pnevmatikami poleti iz hitrosti
od 100 km/h do zaustavitve je daljša za maksimalno 16m! Boste varno ustavili pred
prehodom?

Zakaj letne in zimske pnevmatike ?

Letne pnevmatike imajo drugačen profil kakor zimske. Eno je, da je ta profil manjši v
milimetrih, so pa tudi drugačnega videza. Zakonsko je minimalni profil določen pri 1,6 mm,
vendar jih je po navadi, zaradi zmesi gume, potrebno zamenjati že mnogo prej. Zimske pnevmatike
imajo drugačno kemijsko zmes, kar pomeni, da se obnesejo dobro do nekje 7 stopinj Celzija.
Torej v zimskih razmerah (sneg, žlundra…) lahko vozimo varneje, se prej zaustavimo kot z
letnimi pnevmatikami. Drugače je poleti, saj imamo v tem času z letnimi pnevmatikami mnogo
boljši oprijem v ovinkih, boljši občutek (če vozite športni avtomobil) na cesti, krajšo zavorno
pot tako po suhem kot po mokrem cestišču. Tudi sama obraba je tako zasnovana, da se zimske
bistveno manj obrabijo, če jih vozimo samo pozimi.

Celoletne pnevmatike

Ker je avtomobilski razred SUV-ov in enoprostorcev v porastu, se je posledično povečala
prodaja tako imenovanih »celoletnih« gum ( Year – round tyres ). Vendar tudi takšna rešitev
ni tako dobra, kot je sezonska menjava pnevmatik. Če se odločite za celoletne pnevmatike,
kupite kakšno dobro znamko. Priporočamo premium proizvajalce, saj so razlike v kvaliteti
večje kot pri sezonskih pnevmatikah, kjer je izbira velika.

Za zaključek. Dejstvo je, da so pnevmatike edini stik vozila s cestiščem. Tako je posledično
pravilna izbira pnevmatik ključna, tudi za našo varnost. Naše mnenje je, da za optimalno uporabo, poleti uporabljate letne pnevmatike in pozimi zimske.

Znesek komentarjev: 0

Vaš e-naslov ne bo objavljen.