
VW Golf 8 GTI Clubsport
Pri VW – ju se modelna paleta hitro širi. Pred kratkim je na trg prišel Golf osme generacije, kakor tudi različica GTI…
Toda za tekmo s Hondo Civic in Renaultovim Meganom so potrebovali več konjskih moči. In tukaj je Golf 8 Clubsport. Za razliko od GTI ja (240 KM) jih ima kar okoli 300. Resne številke. Poganja ga znan motor turbo zasnove in dveh litrov prostornine. Zato prehiti »navadnega« Gti – ja tudi po pospeških.
Do stotice zmore v le 5.6 sekunde. To mu omogoča tudi sedaj že slavni menjalnik DSG (dvosklopčni). Končna hitrost je limitirana na 250 km/h. Da lažje prenaša vso to moč na cestišče skrbi zapora diferenciala (LSD ali špera).
Volan je pametne zasnove, saj prilagaja hitrost delovanje glede na kot kolesa. Tudi po trdoti nastavljivi blažilniki so standardni (kot pri navadnem GTI). So pa zato trše in nižje vzmeti, kar še izboljša lego in občutek na primer v S-zavojih. Opcijsko so na voljo 19 palčna kolesa (235/35/19) s super lepljivimi Goodyear Eagle F1 SuperSport. Slednje pripomorejo k odličnemu času na sloviti stezi Nordschleife, ki znaša 7min 54 sec. Kar je za 13 sekund boljše kot je čas navadnega GTI, toda je mnogo za Meganom RS.
Toda gole številke in hitrost nam vedno ne pove vsega o avtomobilih. Štejejo občutki pri hitri vožnji in kompromis na vseh voznih podlagah. In tukaj Golf slovi. Saj je izjemno vsakodnevno vozilo. Sladkorček: redkost v avtomobilskem svetu je vozni model imenovan Nurburgring, kjer avtomobil prilagodi trdoto blaženja po meri te slovite proge oziroma dirkališča!
Drugačen od navadnega GTI ja je Clubsport tudi po videzu. Zadaj se bohoti difuzor. V notranjosti je vse na svojem mestu, kar je tako značilno za vse Golfe. Sedeži nudijo dovolj stranske opore, tudi ko boste zavili na dirkališče. Apple CarPlay in Android Auto sta standardna. V svetu športnih hatchbackov je zapihal nov veter.