Nasveti

Najvarnejši avtomobili leta 2017. Katerega bi morala izbrati?

Dodal 26 aprila 2018

To je čas v letu, ko vsak trgovec poskuša prodati svoje avtomobile kar se da poceni. Kljub temu, če pogledujete po najvarnejšem avtomobilu leta 2017, se morate pripraviti na višje cene vrhunskih razredov. To je zato, ker po razvrstitvi po EURO NCAP-u vsa najvarnejša vozila predstavljajo bodisi premium razred ali najvišje modele (nekoliko) cenejših blagovnih znamk. Hkrati se morate zavedati, da višji razred ne pomeni nujno, da bo avto varen.

Prav tako se morate odločiti, kaj vam pomeni varnost, ko gre za vožnjo. Ali je pomembna varnost voznikov in odraslih potnikov, otrok, ali samo število najnovejših varnostnih sistemov v avtomobilu? Vse zgornje kategorije razvrstitve EURO NCAP 2017 se razlikujejo, ko gre za najvišje uvrščene modele. Oglejmo si najpomembnejših deset posameznih kategorij. Ime modela in rezultat testa sta ločeni s pomišljajem.

Najvarnejša vožnja za odrasle:

  1. Volvo XC60 – 98%
  2. Alfa Romeo Stelvio – 97%
  3. Mitsubishi Eclipse Cross – 97%
  4. VW Arteon – 96%
  5. VW Polo – 96%
  6. VW T-Roc – 96%
  7. Volvo V90 – 95%
  8. Volvo S90 – 95%
  9. Toyota CH-R – 95%
  10. Seat Ibiza – 95%

Tukaj sta vsaj dva modela presenetljiva. VW Polo je dosegel zelo visoko (5. mesto), kar jasno izgleda kot napaka. Vendar ni nobena napaka; Izkazalo se je, da je VW Polo res zaslužil svoj položaj v EURO NCAP razvrstitvi. Seat Ibiza (10. mesto) se zdi presenetljivo v primerjavi z drugimi vozili v prvih desetih.

Zanimivo je, da so premium razredi in modeli, ki so zasnovani za podobne izkušnje, dosegli veliko nižjo vrednost; glej npr. DS 3 (69%), Alfa Romeo Giulietta (72%) ali Ford Mustang (72%). Ne morete se vprašati, kdo bi šel v salon Forda samo, da bi obvestil prodajalca, da ne bo kupil tega Mustanga, ker je v primerjavi z VW Polo dosegel nižjo vrednost glede varnosti vožnje. Fordovi trgovci se ne uporabljajo za ta pristop, zato bi bilo dobro, da jih ne bi poudarili.

Najvarnejša vožnja z otroki:

  1. Subaru XV – 89%
  2. Subaru Impreza – 89%
  3. Opel Grandland X – 87%
  4. VW T-Roc – 87%
  5. Volvo XC60 – 87%
  6. Mercedes Benz X razred – 87%
  7. Jaguar E-Pace – 87%
  8. DS 7 Crossback – 87%
  9. Audi Q5 – 86%
  10. Serija BMW 5 – 85%

Zdi se, da ni nobenih presenečenj v top 10 te kategorije; razen če se ni pričakovalo Subaru Impreze. Samo ime še ne pomeni, da pomislite na družinsko vožnjo, tako da imate pravico biti pretresen.

Zanimivo je, da so najnižje pozicije zabavne tudi za branje, še posebej, da je Ford Mustang (32%) uspel doseči še nižjo točko kot Fiat Punto (43%) ali Doblo (46%). Alfa Romeo Giulietta (56%) niti ni navdušil nobenega. Dejansko se celo Dacia Duster (66%) izkaže, da je za vaše otroke veliko varnejši kot katerikoli od obeh!

Najvarnejši za pešce:

  1. VW Arteon – 85%
  2. Subaru XV – 84%
  3. Subaru Impreza – 82%
  4. Serija BMW 5 – 81%
  5. BMW serija 6 GT – 81%
  6. Mitsubishi Eclipse Cross – 80%
  7. Mercedes Benz X razred – 80%
  8. Jaguar E-Pace – 80%
  9. VW T-Roc – 79%
  10. Ford Mustang – 78%

Nobenih presenečenj v prvih desetih, razen dejstva, da Ford Mustang sploh obstaja! Ne bi smeli imeti nesreče med vožnjo, in če se boste, bi morali biti hvaležni, da vaši otroci niso bili v notranjosti, če pa vas je zadel Mustang, verjetno ste bolj srečni, kot bi lahko pričakovali. Izkazalo se je, da Ford Mustang po vsej zmoti precej visoko.

Na samem dnu razvrstitve ni Alfa Romeo Giulietta. Čeprav je Fiat Punto še vedno zelo nizek. Kako je mogoče, da so v 21. stoletju Fiatovi inženirji še vedno sposobni oblikovati avtomobil, ki dobi dobesedno 0 (nič) v testu EURO NCAP?

Varnostni sistemi:

  1. Volvo XC60 – 95%
  2. Volvo V90 – 93%
  3. Volvo S90 – 93%
  4. Honda Civic – 88%
  5. VW Arteon – 82%
  6. Kia Stinger – 82%
  7. Toyota C-HR – 78%
  8. Mercedes Benz X razred – 77%
  9. DS 7 Crossback – 76%
  10. Renault Koleos – 75%

Res je, da je na samem vrhu Volvo, vendar je razvrstitev zanimiva od 6. mesta naprej. Prvič je med prvimi desetimi tudi Honda, KIA in Renault. Civic, Stinger in Koleos imajo dovolj varnostnih sistemov, da bi resnično pritegnili kupca. Toyota CH-R je ponovno med prvih deseti.

Kateri avtomobili so dosegli najnižjo vrednost? Fiat Punto, seveda, ostaja tako impresiven kot vedno (0%!), Vendar je njegov položaj ogrožen saj je Ford Mustang zelo blizu (16%). V resnici je Mustang še bližje Fiat Puntu kot Fiat Doblo! Pri Giulietti ni nobenih presenečenj,še vedno je nizko.

Najvarnejše vozilo (splošna ocena)

  1. Volvo XC60
  2. VW Arteon
  3. Volvo V90
  4. Volvo S90
  5. VW T-Roc
  6. Subaru XV
  7. Subaru Impreza
  8. Mercedes Benz razred X
  9. Jaguar F-Pace
  10. Kia Stinger

V skladu z ratingom “EURO NCAP za najvarnejše vozilo” sta Volvo in Volkswagen najbolj varne blagovne znamke na splošno. Prvih 5 ima tri modele Volvo in 2 Volkswagen. Zanimivo je, da je KIA Stinger tudi med prvimi desetimi, čeprav v nobeni od kategorij ni dosegla previsoke ocene.

Spodnji položaji so bolj zanimivi, kot ponavadi. Fiat Punto se zdi zelo stabilen, ko gre za ocene, s svojo zvezdo 0/5. Noben ne pričakuje čudežev od Fiata. V primerjavi s tem sta 2/5 zvezda Mustanga dosegla sramoto za Ford. DS 3, Opel Karl in Alfa Romeo Giulietta tudi slabo izgledajo v razrvrstitvi.

Preden uporabite tabelo, da ugotovite, kateri avto naj kupite, ne pozabite, da so bili njegovi rezultati že nekaj časa vprašljivi. Proizvajalci niso neumni, naučili so se izdelovati avtomobile na način, ki jim bo med preskusi dosegel visoko vrednost, da bi se prepričali, da so najvarnejši. Ko poznate 2 do 3 modele, morate izbrati med njimi, preberite podrobne rezultate testa in preverite, od kod prihajajo zvezde.

Bodite previdni, če želite kupiti enega od avtomobilov, ki je dosegel tudi najnižjo vrednost. Nizka ocena bi lahko pomenila, da proizvajalec ni razmišljal o varnostnih uvrstitvah, vendar morda prav to lahko pomenil, da sploh ne razmišljajo o vaši varnosti, kar bi bilo veliko slabše!

Avtomobili

Vision Mercedes-Maybach 6

Dodal 24 aprila 2018
Mercedes-Maybach se je ozrl nazaj v preteklost, natančneje v leto 1930, kjer so dobili navdih za nov, vrhunski, prestižen coupe. Gre za senziacionalen coupe, ki predstavlja vrhunec sodobnega razkošja. S svojo inteligentno privlačnostjo in pomlajenostjo, tehnološkim videzom so se približali svoji viziji za aerodinamično učinkovitost.

Podolgovata oblika kapljice kljub veliki maski skrbi za dobro aerodinamiko. Zadnje luči, razcepljeno zadnje steklo ter izbočene linije dajejo podobnost super jahti.
Ni spojlerjev ali drugih dodatkov kateri niso všeč bogatašem.
Voznik ter sopotniki bodo vztopili skozi dvizna vrata. Sedeži v obliki zofe vsebujejo senzorje preko katerih se spremljajo vitalne funkcije človeka in z pomočjo teh podatkov avto sam prilagaja temparaturo notranjosti ter prične tudi z masažo.

Za pogon bodo skrbeli sihroni elektromotorji na vsakem kolesu, ki bodo zagotovili kar 750KM in z to močjo bo pospešek od 0-100 km/h znašal 4 sekunde vendar bodo baterije, ki so shranjene na dnu avtomobila, ob agresivni vožnji imele domet zgolj nekaj več kot 300km.

Baterije bo moč napolniti brezžično ali preko elektromagnetnega polja. Kot se za tak prestižen avtomobil spodobi bo že zgolj po 5 min polnjenja možnost prevoziti 100km.

 

 

 

 

Nasveti

10 nasvetov za zmanjšanje porabe goriva

Dodal 19 aprila 2018

Številni vozniki menijo, da je ekonomska vožnja prednostna naloga. Nasvete s katerimi lahko prihranite denar je preporosto najti. Na žalost jih je vsaj polovica narobe. Morda vrjamete, da ste prihranili, medtem ko dejansko vozite tako, da bo vaš avto porabil več goriva kot običajno.

 

Ekonomična vožnja – mit

 

 

Mit 1: Premium gorivo se porabi počasneje

 

Podjetja za goriva porabijo ure, ko preizkušajo imena za njihovo premijsko gorivo. Njihovo ime mora biti kar se da privlačno. Hkrati ne morejo jamčiti, da bo uporaba njihovega 98-oktanskega goriva pripomogla k zmoglivešjemu motorju ter manjši porabi goriva. Lahko ste samo prepričani, da boste zapravili več denarja kajti gorivo premium razreda je dražje kot navadno.

 

Če želite uporabiti premium gorivo ugotovite kaj priporoča proizvajalec važega avtomobila. Če predlagajo višje kakovosti goriva potem to upoštevajte, drugače se držite uporabi navadnega goriva.

 

 

Mit 2 : Avtomatski menjalnik

 

Tudi, če je avtomatski menjalnik včasih pomenil večjo porabo, se tehnologija nenehno razvija. Starejša vozila z avtomatskim menjalnikom so modra porabila več goriva ampak nova postajajo cenejša ter z novo tehnologijo tudi bolj dodelana in z tem posledično tudi z manjšo porabo.

 

 

Mit 3 : Šibkejši motor = večji prihranek

 

Ta mit temelji na zamisli o zmanjševanju, ki je zelo priljubljena med strokovnjaki avtomobilske industrije. Skratka zmanjševanje števila pomeni zmanjševanje zmogljivosti motorja, da se zagotovi manjša poraba, hkrati pa zagotavlja dodatne rešitve (kot so sodobni sistemi za vbrizgavanje ali turbo polnjenje), s čimer se kompezira nastala izguba moči. Teoretično bi taki motorji morali porabljati manj goriva. Vendar se morate zavedati tega; vsak poizkus z zmanjševanjem ni bil uspešen. Nekatere enote niso zagotovile pričakovane zmogljivosti in medtem so dejansko omogočile nekaj prihkrankov, so se izkazali za veliko dražje, ko se je motor pokvaril ste morali investirati v popravila (kar se je zgodilo veliko hitreje kot pri motorjih z ustrezno velikostjo).

 

 

Mit 4 : V prostem teku se zmanjša poraba goriva

 

V nasportju z ljudskim prepričanjem je prosti tek porabljeno gorivo. Ko je motor v prostem teku ima stalo oskrbo z gorivom. Ko spremenite prestavo, vendar ne pospešite, je oskrba z gorivom prekinjena. To je razlog zakaj lahko prihranite denar z uporabo motorja, da zmanjšate hitrost, ko vidite rdečo luč pred sabo namesto, da bi se približali luči v prostem teku.

 

 

Mit 5 : Pospešite počasneje, da prihranite gorivo

 

Med vožnjo poskrbite, da boste čim hitreje pospešili. Pazite, da to storite gladko, čeprav ne pritiskajte pedala v tla in naj ne traja predolgo. Najbolje je pritisniti pedal do polovice.

 

 

Mit 6 : Varčna vožnja ohranja nizko število vrtljajev motorja

 

To preprosto ni res. Varčna vožnja pomeni ohranjanje optimalne hitrosti motorja. To ne pomeni, da mora biti nizka. Večina bencinskih motorjev deluje med 2000 in 3000 vrt/min. Pri dizelskih motorjih so razlike večje kot pri bencinskih zato vam je boljše preprosto prebrati priročnik vašega avtomobila, ki vam bo povedal katero število vrtljajev je za vaše vozilo optimalno.

 

 

Mit 7 : Počasnejši, cenejši

 

Na srečo je tudi to narobe.  Poraba je dejansko povezana s hitrostjo vožnje, vendar je vse odvisno od značilnosti motorja. Pri tipični družinski porabi avtomobila je najnižja, če uporabljate najvišjo prestavo pri 80-90 km/h.

 

 

Mit 8 : Starejši avtomobil porabi več goriva

 

Res je, da so avtomobili, ki so bili proizvedeni pred leti, porabili več goriva kot novi. Še vedno pa se poraba ne sme spremeniti, ko postane vaš avto starejši. Če opazite povečano porabo goriva morate pregledati avtomobil saj je prišlo do določene okvare.

 

 

Mit 9 : preden začnete vožnjo morate avtomobil ogreti

 

Kot smo že pojasnili, prosti tek pomeni večjo porabo, zato boste enostavno zapravljali denar. Ne samo to, novi pogonski agregati se segrejejo med vožnjo. Obstaja pa še en pogoj. Na začetku ne bi smeli prehitro pospeševati ter počakati, da se motor segreje preden močneje uporabite stopalko za plin.

 

 

Mit 10 : Start – stop sistem povečuje porabo goriva

 

Pravzaprav start – stop sistem omogoča prihranek denarja saj omogoča, da uporabite motor, ko je to potrebno. Na žalost sistem pomeni večjo obremenitev alternatorja in zaganjalnika, kar lahko povzroči večjo obrabo turbopolnilnikov. Uporabljajte ga previdno.

 

Avtomobili

Ford Mustang

Dodal 17 aprila 2018

Ford je predstavil prenovljenega Mustanga. Že na zunaj so takoj vidne spremembe. Drugače oblikovane LED luči, odbijači ter pokrov motorja kateri poskrbi za boljšo aerodinamiko.

Za pospešek od 0 do 100 km/h v 4,3 sekunde poskrbi osemvaljnik z 450 KM. Menjalnik je 10-stopenjski samodejni.
Za tiste, katerimi je to preveč je na voljo tudi 2.3-litrski turbobencinski motor z oznako ecoobost z 300KM.
Na voljo so trije programi. Način normal, Sport, Race ter MyMode, kjer si voznik lahko prilagodi nastavitve voznih lastnosti po svojih željah.

Novost je tudi način Good Neighbour. Gre za funkicjo pri kateri se zmanjša hrup motorja ter zvok iz izpušnega sistema za bolj umirjeno
vožnjo.

Za udobje med samo vožnjo poskrbijo športni sedeži Recaro, 12-palčni zaslon ter digitalni merilniki. Mustang je poskrbel tudi za najbolj zahtevne saj si lahko kupec po želji oblikuje skoraj prav vse. Graifiko, obliko ter tudi barvo.

 

Avtomobili

Najdražji Suv na svetu

Najdražji SUV na svetu

Model Karlmann King je izdelek Kitajskega podjetja IAT, ki se trenutno ponaša kot najdražji suv,

kajti že njegova osnovna cena znaša 2 milijona evrov, najprestižnejša in tehnološko najbolj dodelana izvedenka pa kar 3,8 milijona evrov.

Ponaša se z 6,8-litrskim V10 motorjem z 400KM. Kljub zmogljivim motorjem pa njegova končna hitrost znaša zgolj 140 km/h, kar gre pripisati njegovi teži, ki zaradi neprebojne zaščite znaša 6 ton. Deluje lahko v ekstremnih pogojih in sicer pri -40 °C oz +90 °C.
 
Na zunaj deluje futuristično ter robustno ampak notranjost je kot se za najdražji suv spodobi tudi temu primerna. Odeta je v alkantaro, temen dekorativni les ter vezenje z zlato nitjo.
Da je podobna dnevni sobi poskrbi velik televizor, možnost različnih ambientalnih osvetlitev, mali hladilnik, mini sef, satelitski internet ter celo kavni avtomat.
 
Na voljo bo zgolj v devetih primerkih.